.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جديد ترين آرايش كانديداهاي مجلس هشتم در مازندران
برخي از چهره هاي شاخص كه زماني در اين استان يا در ساير استان ها استاندار، مديركل، معاون وزير و... بودند، به اين سادگي و سهولت نپذيرفتند كه در عرصه انتخابات وارد شوند و كانديداتوري را بپذيرند. به اين ترتيب هر چه به روزهاي انتخابات نزديك ميشويم بحث ...
جديد ترين آرايش كانديداهاي مجلس هشتم در مازندران

بنابه اعلام مسؤولان ستاد انتخابات وزارت كشور به زودي با تشكيل هيات هاي اجرايي در سطح فرمانداري ها و بخشداري، كليد انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال 86 براي مردم و فعالين سياسي زده مي شود. اين در حالي است كه احتمــال هـــر گونه تغيير در نحوه تبليغات كانديداها و تغيير ســن رأي دهندگان وجود دارد.

مهم تريـــن بحـث و حرف ميان مجري و ناظر اين دوره، شيوه اخذ رأي و شمارش و اعلام نتايج است. جدل بين سنت و مدرنيته به سياست و انتخابات هم كشيده شده است. چه آنكه شوراي نگهبان (نهاد نظارتي) چندان موافق نيست كه انتخابات رايانه اي در همه حوزه ها برگزار شود اما وزارت كشور بر اين نظر پاي مي فشارد. با اين حال بايد هم از صندوق هاي قديمي استفاده كرد و هم به فن آوري جديد در اخذ، ‌شمارش و قرائت و اعلام نتايج آراء روي آورد! اما كانديداهاي مجلس هشتم فارغ از رنگ و بوي سياسي (اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل) بر حجم تبليغات غيرمحسوس و بعضاً نام و نشان دار خويش در محافل عمومي، خانوادگي و گروهي افزودند و با برپايي مجالس سوگواري و شادي (در شهر و روستا) با حضور در جمع مردم و احوالپرسي با بزرگان و متنفذين شهري و روستايي درصددند تا تعداد بيشتري يار را در دور خود جمع كنند. همزمان در بين طيف هاي منسوب به جبهه اصلاح طلبان نگراني ها بيشتر شده است چرا كه آنها بزرگترين و عمده ترين نگراني و دغدغه خاطرشان اين است كه آيا مي توانند به سلامت از گردنه سخت نظارت نهاد اجتماعي عبور كنند؟ البته آنان نگراني و مشكل ديگري هم دارند كه با رقيبان سياسي خود در اردوگاه اصولگرايان نيز بي شباهت نيست و آن تعدد و تكثر كانديداها در برخي حوزه هاي انتخابيه، ضمن آنكه كم و كاستي ديگري هم متوجه جماعتي از آنان هست و آن نداشتن كانديداي شاخص و سرشناس در حوزه هاي انتخابيه. اما بموازات شور و شوق كانديداها و حاميان عقيدتي و سياسي آنان براي ورود خيزش گونه به صحنه انتخابات به تازگي مسؤولين دفاتر نظارتي گردهم آمدند و دبير نهاد نظارتي هم مجدداً و مؤكداً تصريح كرد: طرح اين بحث كه «در بررسي صلاحيت ها، اصل بر برائت افراد است، مگر اينكه خلافش ثابت شود، پشتوانه حقوقي صحيحي ندارد!». اين سخنان در حالي كه به زبان برده شده و در محافل منتشر مي گردد كه اصلاح طلبان و برخي از گروههاي منتقد حتي نزديك به اصولگرايان و مستقل ها نگرانند كه تا پيش از در معرض قرار گرفتن ارزيابي و قضاوت عمومي، زودهنگام حذف شوند. حال آنكه اصل برائت يكي از اصول پذيرفته شده قانون اساسي است. اما در مازندران چه گذشت و چه خبرهايي در راه است. تا آنجا كه دانسته مي شود، خبرها و تحليلها حاكي از آن است كه رقابت جديد و دشواري در اين دوره در سطح 9 حوزه انتخابيه استان مازندران وجود دارد. تقريباً ثبت نام كانديداها از دي ماه سالجاري شروع مي شود. در اين فاصله برخي از گروههاي سياسي و افراد متشخص و متنفذ در حال مذاكره و رايزني با تعدادي از چهره هاي برجسته و داراي ويژگيها و قابليت هاي نمايندگي هستند تا آنان را ترغيب و تشويق به حضور در عرصه انتخابات 24 اسفند ماه نمايند. البته در اين ميان برخي از چهره هاي شاخص كه زماني در اين استان يا در ساير استان ها استاندار، مديركل، معاون وزير و... بودند، به اين سادگي و سهولت نپذيرفتند كه در عرصه انتخابات وارد شوند و كانديداتوري را بپذيرند. به اين ترتيب هر چه به روزهاي انتخابات نزديك مي شويم بحث هاي زيادي در مورد نحوه رسيدگي به صلاحيت افراد، شركت يا عدم شركت افراد شاخص يا نزديك به جريانات سياسي در صحنه انتخابات، صورت مي گيرد.

اصلاح طلبان به دفعات و كرات هشدار دادند كه اگر حوادث مسائل انتخابات مجلس هفتم در دوره هشتم تكرار شود، فضا به سمت غير رقابتي كردن انتخابات و از پيش مشخص بودن نتايج آن انتخابات ميل خواهد كرد. اصلاح طلبان مازندران منسجم تر، منظم تر و يكپارچه تر از اصولگرايان حركت مي كنند آنان به نظر مي رسد با درس گرفتن از وقايع انتخابات گذشته درصددند تا با بازانديشي و ترميم نقاط ضعف و جبران اشتباهات مجدداً به عرصه قدرت باز گردند و در اين ارتباط از ماهها قبل اقدام به تشكيل شوراي راهبردي و در روزهاي اخير ستاد ائتلاف را تشكيل دادند، به نتايج مثبت و اميدواركننده اي هم رسيده اند. اما اصولگرايان كه در دولت و مجلس درگير شده اند، شايد به فراغت و فرصت اصلاح طلبان نتوانسته اند، ياران خويش را جمع كرده باشند ضمن آنكه امتحان موفقي را در مجلس و دولت براي مردم از خود باقي گذاشتند و اين بار دودكش سفيد از اردوگاه آنان به اين زودي بلند نمي شود. اما اصولگرايان به دسته هاي مختلفي تقسيم شده اند. در مازندران پيشتر در آستانه انتخابات شوراي هماهنگي انقلاب با مشاركت احزاب و گروههاي سابقه دار سياسي مازندران تشكيل جلسه مي داد و خطه مشي ها را اعلام مي كرد اما در اين دوره علاوه بر اين شورا برخي از مدافعين جديد دولت نيز هر يك راه خود را مي روند. با اين حال از غرب تا شرق مازندران طي يك ماه اخير جلسات انتخاباتي با حضور چهره هاي ملي منسوب به اصولگرايان براي رسيدن به وحدت و تفاهم و همدلي برگزار شد اما به يك راه حل نهايي و قطعي نرسيده اند. بدين ترتيب ملاحظه مي شود كه اصولگرايان مازندران به دليل در اختيار داشتن فضاي رسانه اي و تريبون هاي رسمي و نيز دخالت برخي از عوامل در جهت دهي و خط گيري به افكار عمومي نقش بسزايي ايفاء مي كنند. با وجود اين، كارها و عملكردهاي صورت گرفته نشان مي دهد كه اصولگرايان اين بار نمي توانند خيلي راحت و ساده مسائل را به پيش ببرند. در هر حال با اين مقدمه سرد و گرم نگاهي اجمالي بر وضعيت انتخابات و كانديداهاي هر حوزه انتخابيه استان مازندران را به شرح زير تقديم خوانندگان خوب خود خواهيم نمود.

**
* بهشهر، نكاء و گلوگاه: شرقي ترين حوزه انتخابيه مازندران كه در مجاورت و همسايگي با استان گلستان قرار دارد، ديرگاهي است كه دچار تحولاتي شده است. شاخص ترين كانديداي اين حوزه كه پيشتر آمدن آنها بر سر زبان ها بود هر يك بنابه دلايلي، انصراف دادند. علي محمد شاعري از اردوگاه اصولگرايان و داود كشاورزيان از اردوگاه اصلاح طلبان. حتي چند وقت پيش شايعه شده بود كه شاعري ممكن است به مرز بازنشستگي خود را برساند تا در انتخابات وارد شود، احتمالي كه يكي از نزديكان او آن را رد نكرد اما بنظر مي رسد كه چنين اتفاقي در شرايط فعلي به دليل فرصت كم و پر گرفتن نيروها و هواداران چندان گزينه خوبي نباشد. كشاورزيان هم آمدن و نيامدن خود را به عدم يا حضور يكي از كانديداهاي همسو اعلام كرد در حالي كه آن كانديداي همسو براي چندمين بار كانديداي انتخابات شده است هر چند اگر بخواهد از قالب ائتلاف و اجماع اصلاح طلبي خارج شود بيم آن مي رود كه حوادث انتخابات مجلس هفتم در اين حوزه تكرار شود. اما گويا زعما و بزرگان اصلاح طلب منطقه درصدد بر آمده اند كه با رايزني و تفاهم و مذاكره يك نفر را از ميان خود انتخاب و پس از قطعي شدن نتايج تعيين صلاحيت ها او را به ستاد ائتلاف معرفي كنند. اين سه نفر عبارتند از: علي اصغر رحماني خليلي، ايوب برزگر نژاد و ولي ا... حسني خورشيدي. به لحاظ بافت فكري و سياسي، رحمان خليلي را مي توان در زمره نيروهاي چپ قديمي و همسو با تفكر شيخ مهدي كروبي و خاتمي ارزيابي كرد. و اصرار اين دو شخصيت بر وي باعث شد كه يكبار ديگر براي خدمت به مردم و جامعه وارد صحنه انتخابات شود. ايوب برزگر نژاد را مي توان عنصري بيشتر عملگرا، تكنوكرات و همسو با مدرنيته عنوان كرد كه به اردوگاه اصلاح طلبان نزديكتر است. ولي ا... حسني خورشيدي نيز در جرگه اصلاح طلبان پيشرو قرار دارد و به دليل مديريت نشريه هفتگي خود كه نخبه گرايي را ترويج مي دهد، به جريان اصلاح طلبان مشاركت و مجاهدين انقلاب نزديك تر است. و اخبار رسيده حاكي از آن است كه احتمال دارد كه ايشان بنفع گزينه اول كنار بكشد.
در اردوگاه اصولگرايان تقريباً خبرها از نيامدن شيخ محمد حسن جمشيدي اردشيري بيشتر به گوش مي رسد هر چند خود او يا حاميان جدي اش، اين مسأله را بصورت رسمي و عملي و رسانه اي اعلام نكرده اند با اين حال هم جريان اصولگرا و هم جريان اصلاح طلب متفق القولند كه جمشيدي در اين دوره نمي آيد اما تا چه اندازه اعتبار سياسي داشته باشد به او مرتبط است. اگر چه آمدنش نيز در اين دوره با افت و خيزهايي مواجه خواهد شد. از مقيمي و يعقوبي بعنوان كانديداهاي نهايي جناح اصولگراي بهشهر نام برده مي شود. اين دو چهره سياسي منطقه اي هستند كه بيشتر عمر سياسي و مديريتي شان را در حوزه انتخابيه مي گذرانده بودند. از شيخ اصغري هم بعنوان يكي از كانديداهاي منسوب به اين جبهه نام برده مي شود. اگر چه چنانچه تركيب و آرايش نيروهاي سياسي منطقه دچار خدشه نگردد، موفقيت و شانس پيروزي اصلاح طلبان بيشتر از دوره هاي گذشته خواهد بود. در اين ميان برخي از كانديداهاي مستقل نيز به تبليغات و رايزني و جلسات پرداخته اند.
چهره هايي چون دكتر مبيني از جامعه دانشگاهي و جزو فرهيختگان منطقه مي باشد. بنظر ميرسد كه رقابت اصلي با توجه به پيشينه كاري و سياسي و نيز تمايل مردم حوزه بيشتر متوجه رحماني، برزگرنژاد، حسني خورشيدي و مقيمي باشد. اگر جمشيدي به جمع آنها در دقيقه 90 اضافه شود معادلات اين منطقه به هم مي خورد و برهم زدگي آن بيشتر باعث تقويت آراء كانديداهاي منتقد دولت و يا جريان اصولگرايي خواهد شد. البته به شرط آنكه جريان اصولگرا بتواند يك كانديداي شاخص و قدري در سطح شاعري را وارد رقابت كند كه فعلا خبري نيست.


**
* ساري: مركز استان مازندران وضعيت متفاوت و پيچيده اي دارد. شهرستان ساري مركز ثقل تحولات سياسي اجتماعي جريانات موافق و منتقد دولت مي باشد و از ديرباز رقابت ها در اين حوزه سخت، فشرده و نزديك تر بوده است.
ظهور و بروز چهره ها و گزينه هاي سرشناس، مطرح، شاخص، باوزن و قدرتمند هم از نظر اجتماعي و هم از لحاظ سياسي و هم به واسطه پشتوانه هاي مالي و اعتباري و اقتصادي و از همه بيشتر به دليل حمايت هاي قومي، ناحيه اي و بومي باعث شده است كه در ادوار اخير، نتايج انتخابات در اين حوزه متفاوت و متنوع باشد. در حال حاضر از دو نماينده ساري، يك تن به صورت غيررسمي اعلام كرد كه كانديداي مجلس هشتم، نيستم و بنابر بعضي از شايعات، وي قصد دارد كه در تهران نامزد نمايندگي شود و به همين خاطر نيروهاي خود را بسيج كرده است از يك همشهري روحاني خود به نام شيخ مفيد زماني حمايت كند. شيخ سياسي شهر ساري كه عنوان دبيركلي جبهه متحد اصولگرايي را هم با خود دارد، مدتها است فعاليت خويش را در قالب انتشار بيانيه ها و انجام سخنراني ها شروع كرده است اگر چه تفرق و تشتت بوجود آمده در بين اصولگرايان مانع از دستيابي قطعي آنان به پيروزي نهايي در صحنه انتخابات مي شود. اصولگرايان اين كانديداها را حمايت مي كنند: سيدرمضان شجاعي، شيخ باقر صباغي، شيخ مفيد زماني، دكتر اسماعيل يزداني. اين چهار نفر به علاوه سردار عليجان شمشيربند كه هنوز آمدن و نيامدن او با اما و اگرهايي مواجه است، خود صف طويلي از كانديداي اصولگراي مجلس هفتم را تشكيل مي دهند. با وجود اين برخي از افراد اين ليست خود را مستقل مي دانند و مدعي اند كه تحت حمايت هر دو جناح قرار دارند ولي شواهد و قرائن حاكي از آن است كه به احتمال قوي جريان اصولگرا از نامزدي شيخ صباغي و سيدرمضان شجاعي حمايت خواهد كرد.
سيدرمضان (اسحاقي) شجاعي كه چند ماه قبل از خيابان جام جم ساري خارج شد و وارد رقابتهاي مجلس هشتم گرديد، فعال تر و جدي تر از ساير هم پيمانان سياسي خود در جناح اصولگرا عمل مي كند. و به خاطر كسب تجارب مديريتي در دوران مسؤوليت صدا و سيما و همنشيني با اصحاب فرهنگ و هنر اميدوار است كه فضايي را ايجاد كند تا بتواند شاهين اقبال نمايندگي اين دوره بر دوش او بنشيند. شجاعي كه از نامزدي لاريجاني در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري حمايت مي كرد، اما همچنان موافق سياستهاي دولت احمدي نژاد است اما اين موافقت ها را زياد علني نمي كند. او كانديداي ناحيه اي نيز مي باشد و نگراني او بيشتر است چرا كه از منطقه چهاردانگه به غير از او (شيخ مفيد زماني، شيخ عبدالحميد عبدالاحد، عليجان شمشيربند و سيدجمال علوي سنگ چشمه) كانديدا هستند و اگر شاخص رأي دهندگي منتخبين اين حوزه هاي فرعي را قوم گرايي تلقي كنيم، آراء او شكسته مي شود و تفرقه بوجود مي آيد.
در ديگر سوي شيخ باقر صباغي ميانايي قرار دارد كه روحاني مورد حمايت طيف هايي از جريان اصولگرا و برخي اصلاح طلبان سنتي نيز مي باشد. صباغي در دوره هفتم مجلس توانست 22 هزار رأي را بدست آورد. او علاوه بر مورد حمايت قرار گرفتن جريان هاي سياسي مذهبي شهرستان مورد حمايت و توجه آراء بومي، ناحيه اي و قومي نيز است چه آنكه غالب آراء او نيز از ناحيه دودانگه اي ها تامين مي شود. غيبت سيدحسن شجاعي كياسري نماينده چند دوره مردم ساري در مجلس مي تواند كمكي به افزايش آراء او بكند. و اگر در ناحيه مورد حمايت جريان اصولگراي ساري قرار گيرد شانس او بالاتر مي رود. هر چند شجاعي كياسري از شيخي ديگر بصورت مستقيم و محسوس حمايت مي كند.
روحاني ديگر حاضر در عرصه انتخابات شيخ عبدالحميد عبدالاحد است كه به لحاظ سوابق مبارزاتي دوران انقلاب در بين كانديداهاي موجود مركز استان بي نظير است و از سابقه چشمگيري برخوردار است. بيشترين مبارزين و چهره هاي مذهبي و قديمي و سنتي شهرستان (اعم از اصلاح طلب و اصولگرا) او را حمايت مي كنند. او همچنين به لحاظ جغرافيايي اهل چهاردانگه و شهر كياسر مي باشد. او اهل منبر و وعظ و خطابه است و ماههاي در پيش رو (ذي الحجه، محرم و صفر) مي تواند براي او فرصت مغتنم و مناسبي باشد. در اردوگاه اصولگرايان نام دو تن ديگر نيز به گوش مي رسد. دكتر اسماعيل يزداني رئيس دانشكده فني امام محمد باقر (ع) ساري و شيخ مفيد زماني كياسري، يكي دودانگه اي و ديگري چهاردانگه اي است. يزداني توانسته است با استفاده از ظرفيت هاي دانشگاه و دانشجو و نيز برخورداري از آراء سنتي و قومي تحركاتي را آغاز كند هر چند در نهايت شايد مورد حمايت جريان متحد اصولگرايي قرار نگيرد و حتي آمدنش چندان با استقبال جريان حامي دولت و اصولگرايان واقع نشد اما او مي خواهد بخت خود را بيازمايد. شيخ مفيد زماني كه از حاميان جدي سيدحسن شجاعي كياسري بود اين بار مي خواهد جاي خالي سيدحسن شجاعي را در انتخابات مجلس هشتم پر كند او با تشكيل جلسات و انجام سخنراني ها مي خواهد طوري تبليغ نمايد كه جانشين شجاعي او مي باشد. علاوه بر اين چندي قبل بيانيه اي از او صادر شده بود كه خود را دبير جبهه متحد اصولگرايي مازندران معرفي مي كرد. وجود كانديداهاي ديگر همچون نعيمي، شيخي، قربانپور را نبايد به مثابه ليست ته جدولي فوتبال نگاه كرد كه خوب گل مي خورند بعضي وقت ها يارگيري و سرعت بازي باعث گل زدن هم مي شود ولي باز در ته جدول باقي مي مانند!
ابوالقاسم روحي را مي توان يكي از شانس هاي خوب و گزينه هاي جدي براي انتخابات مجلس هشتم در نظر داشت او اگر چه صراحتاً اعلام كرد كه وابسته به هيچ يك از احزاب و تشكلهاي سياسي (چپ و راست) نيست اما اخيراً در خبرها آمده كه روحي رئيس جبهه اصولگرايان اصلاح طلب مازندران شد. پيرامون اين خبر روحي واكنشي از خود بروز نداد. البته روحي پيشتر براي مقطعي كوتاه رئيس شعبه استاني حزب همبستگي در مازندران بود و در انتخابات مجالس ششم و هفتم و همچنين پنجم مورد حمايت برخي از احزاب دوم خردادي قرار گرفت. روحي كه سه بار نامزد نمايندگي مجلس شده بود دو بار توانست نماينده مردم ساري شود و در مجلس ششم نتوانست به پارلمان راه يابد. روحي به دليل سوابق فعاليت در دستگاه قضايي (دادگاههاي انقلاب و تعزيرات حكومتي) و نيز تجربه دو دوره نمايندگي و برقراري ارتباطات با اقشار مختلف مردم مي تواند يكي از رقباي جدي و تعيين كننده براي انتخابات 24 اسفند ماه قلمداد شود. تقريباً آراء غير سياسي شهرستان ساري متوجه اوست هر چند خود او اعلام كرد كه من يك كانديداي سياسي مي باشم. در اردوگاه اصلاح طلب چهار نفر نامزد شدند: علي اسدي (فرماندار سابق ساري و مسؤول حزب اعتماد ملي مازندران)، اسفنديار عشوري (مديركل سابق راه و ترابري مازندران و عضو حزب كارگزاران)، علي اصغر يوسف نژاد (نماينده دوره پنجم مجلس و از چهره هاي نزديك به اصلاح طلبان)، احمد (مجيد) حسين زادگان (فرماندار سابق ساري و از گزينه هاي نزديك به اصلاح طلبان). اسدي نامزد دوره هفتم مجلس از ساري بود كه به دليل تعدد و تكثر كانديداهاي مجلس آن دوره نتوانست وارد مجلس شود و اين بار مي خواهد با حمايت نيروهاي دوم خردادي و به دليل سوابق كاري مفيد و موثر خويش و در قالب پروژه ائتلاف بار ديگر بخت خويش را بيازمايد. اسدي گزينه اي مورد احترام و وثوق اصلاح طلبان است. چهره اي ميانه رو، معتدل، با وقار و منطقي، او حمايت نيروهاي جهادي را نيز با خود دارد. اسفنديار عشوري (جوان و پرتحرك و بانشاط) كه سابقه حضور دو دوره متوالي در شوراي اسلامي شهر ساري را برعهده دارد. همچنين مديركل نمونه و فعال راه و ترابري مازندران بود كه توانست در طي اين مدت از خود آثار ماندگاري برجاي گذارد. عشوري هم به لحاظ سوابق كاري و اجرايي و ارتباطات انجام گرفته با اقشار مختلف مردم و به جهت همراهي و حمايت نيروهاي قومي و منطقه اي يكي از گزينه هاي مطرح و جدي براي انتخابات مجلس هشتم مي باشد. علي اصغر يوسف نژاد كه سابقه چند بار كانديداتوري را در مجلس دارد هر بار كه كانديدا شد رأي قابل توجهي را از آن خود كرد. او در حال حاضر تنها كانديداي فعال و مطرح از بخش ميانه رو ساري است. يوسف نژاد به لحاظ قابليت هاي فردي، عنصري كاري و اثرگذار است. او شيوه تعامل را با همه گروهها و جريان هاي سياسي (چپ و راست) به خوبي مي داند و به همين خاطر يكي از گزينه هاي جدي و داراي شانس بالا در اين دوره مي باشد.
احمد حسين زادگان معروف به حاج مجيد نيز بسيار اميدوار است كه اگر حادثه اي در مسير طبيعي انتخابات پيش نيايد او وارد مجلس شود. حسين زادگان پيشتر فرماندار نوشهر و ساري بود و قبل تر نيز رئيس اداره بهزيستي ساري بود. او در طول دوران فرمانداري ساري و نوشهر توانست با برقراري ارتباط با گروهها و اقشار مختلف بويژه شوراها و نيز تشكيل تيم ها و مجامع ورزشي و اجتماعي، زمينه هاي حضور خود در انتخابات را پررنگ تر نموده و تقويت كند. حسين زادگان در دوره ششم نيز كانديداي مجلس شود اگر چه در فهرست مورد حمايت حزب اكثريت آن دوره قرار نگرفت اما آراء نسبتاً قابل توجهي را كسب كرد. او بر اين باور است كه يكي از
گزينه هاي اول تا چهارم اين دوره انتخابات در ساري مي باشد. البته نبايد فراموش كرد انتخابات تابع برخي لوازم، شرايط و مقتضياتي است كه يكي از اين گذرگاهها و شرايط، نقش نهادهاي برگزاري انتخابات است. برخي چهره هاي ديگري در عرصه انتخابات در حوزه انتخابيه ساري فعاليت دارند از جمله: سيدجمال علوي سنگ چشمه (فعال اقتصادي) كه از لحاظ جغرافيايي از بخش چهاردانگه مي باشد. او فعاليت هاي خود را با نوشتن يادداشت ها در رسانه ها شروع كرده است. همينطور از محمدتقي عظيمي مدرس دانشگاه نيز بعنوان يكي از گزينه هاي انتخاباتي از بخش دودانگه ياد مي شود. داريوش عزيزي نيز مثل دوره گذشته با ابزار اقتصادي در صحنه حاضر است و ضعف عمده اش دوري از رسانه هاست كه مثل ديگر كانديداها پس از ملاحظه نتايج انتخابات بر عدم همكاري با رسانه ها افسوس مي خورد و مي گويند در دور بعد حرف اول را در نشريات خواهيم زد و اين دور معلوم نيست كدام دور باشد!


*** قائم شهر، جويبار، كياكلا و سوادكوه: حوزه انتخابيه اي كه بيشتر قشر بندي اجتماعي، صنفي و قومي و ناحيه اي در معادلات و محاسبات انتخاباتي نقش پررنگ تري ايفاء مي كند. در حال حاضر از جريان هاي سياسي موسوم به اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل ها گزينه هايي فعالند. در اردوگاه اصلاح طلبان شاخص ترين كانديداها ولي رعيت مي باشد. عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم و عضو دوره ششم مجلس. او در برقراري ارتباط با اقشار و صنوف مهارت خاصي دارد و يكي از فعالترين نمايندگان اين دوره مجلس مي باشد. در اين دوره در مقام انتقاد از عملكرد دولت، رعيت پر نقش ظاهر شد اما سابقه دو دوره نمايندگي مجلس و انجام شدن يا نشدن برخي توقعات و مطالبات يكي از چالشهاي پيش روي اين نماينده است. رعيت اهل روستاي قاديكلاي بزرگ قائم شهر مي باشد. قاديكلائيها در طول تاريخ سياسي اجتماعي قائم شهر هميشه حضور داشتند. از شيخ عبدالعلي قنبري و صالح روحاني زاده گرفته تا ولي رعيت كه هر كدامشان از اين روستاي بزرگ متصل به شهر بوده اند. آنها در اين دوره مي توانند با اتحاد و انسجام گزينه مورد نظر خود را راهي مجلس كنند. با اين حال رعيت رقيباني سرسخت هم در جناح اصلاح طلب دارد و هم در جناح اصولگرا. ضمن آنكه از شيروان دارايي بعنوان يكي از هم محلي هايي او ياد مي شود كه نامزد شده است. به علاوه باباپور را نيز نبايد فراموش كرد كه از اين حوزه جغرافياي اعلام آمادگي كرده است با اين حال رعيت همچنان يكي از شانس هاي اول پيروزي در انتخابات مجلس هشتم مي باشد اگر روند انتخابات به سمت ديگري سوق پيدا نكند. بعد از او از دلاور بزرگ نيا ياد مي شود كانديداي قابل در عرصه فرهنگ و هنر كسي كه مدت زماني سكاندار فرهنگ و هنر اين ديار را در دوران طلايي اصلاحات به عهده داشت. بزرگ نيا داراي كاركرد ويژه فرهنگي، هنري و اجتماعي و كمتر سياسي هر چند او به لحاظ سياسي كانديداي همسو و همفكر با جريان اصلاحات است. بزرگ نيا مورد حمايت قاطبه اهالي فرهنگ و هنر و ادب و تعليم و تربيت سوادكوه، قائم شهر، جويبار و كياكلا است. او به لحاظ سخنوري و برقراري ارتباط با ديگران و ارائه ديدگاهها و نظرگاههاي نوين فكري، از توانمندي خاصي برخوردار است و مصداق «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت است.» با اين حال محدود بودن او به حوزه فرهنگ و هنر و دوري از ساير طبقات و قشرهاي اجتماعي بويژه روستانشين ها شايد يكي از موانع و محدوديت هاي او براي شناساندن باشد. اصلاح طلبان نيز از او حمايت مي كنند و با توجه به آنكه او با برخي از لايه هاي اجتماعي و ناحيه اي در شهرستان سوادكوه نيز آشنايي و ارتباط دارد مي توان گفت كه در سوادكوه و جويبار (شهر ساحلي و گردشگري) ب?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 دي 1386
ادامه بحث در خصوص تنکابن ورامسر نیامده است
جعفر قربانپور 3 دي 1386
با سلام
از توجه و درج اسم اینجانب بعنوان کاندیدای ساری تشکر می نمایم . خدمتگزار ی و مردمی بودن افتخار است ؛ چه سر جدول چه ته جدول ...
با تشکر - جعفر قربانپور
کاندیدای فرهنگی مستقل شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.923 seconds.